Śniadanie to podobno najważniejszy posiłek dnia. Przyznam, że coś w tym jest, bo jak rano nie dodam sobie porządnej dawki energii w postaci sytego śniadania i gorącej herbaty, to wiem, że te braki z rana będę uzupełniać przez cały dzień. Najzwyczajniej w świecie cały dzień będę czuć się głodna i skończy się podjadaniem.
Dzisiaj chcę Wam przedstawić przepisy, które wykorzystuje w wolne dni lub wtedy, kiedy nie muszę z samego rana zrywać się do pracy i mam czas na przygotowanie posiłku. Może zechcecie któreś z przygotowanych śniadań zabrać ze sobą do pracy lub szkoły? Wszystko zależy od Was 🙂

1. Wegańska jajecznica, czyli tofucznica.
Czas na ciepłe śniadanie z samego rana to błogosławieństwo. Tofucznica jest idealną opcją, bo syci i daje energetycznego kopa.

Do jej przygotowania potrzebujemy minimum składników:

  • tofu naturalne,
  • cebulka,
  • kurkuma,
  • pomidor,
  • sól, pieprz.

Na rozgrzaną patelnię wrzucamy pokrojoną w kostkę cebulę. Kiedy się zeszkli dodajemy tofu, które można również pokroić w kostkę, ale jeżeli chcemy żeby jego struktura przypominała nam jajecznicę, to najlepiej po prostu pokruszyć je w palcach. Dodajemy pokrojonego w kostkę pomidora. Doprawiamy solą i pieprzem, a na koniec dodajemy odrobinę kurkumy, by zabarwić danie na piękny, żółty kolor. Tak przygotowane śniadanie możemy posypać świeżym szczypiorem lub przygotować do niego lekką sałatkę. Propozycję podania mogliście zobaczyć już przed wejściem na stronę (przesuń wyżej)

2. Tortilla z tofu i warzywami.
Bardzo sycące i proste w przygotowaniu. Alternatywa dla kanapek, które już pewnie większości z nas się przejadły. Do przygotowania potrzebujecie:

  • pszenne placki tortilli,
  • tofu naturalne,
  • pomidory,
  • rukola,
  • oliwki,
  • twarożek lub pasta do wysmarowania pszennego placka,
  • sól, pieprz

Podsmażamy tofu razem z pomidorami, doprawiamy solą i pieprzem. Placki tortilli podgrzewamy na rozgrzanej patelni, dzięki czemu zyskają na elastyczności i łatwiej będzie je zawijać. Tortillę smarujemy, następnie układamy na niej odrobinę rukoli, kilka oliwek i świeżo zrobiony farsz. Następnie zawijamy. Tortillę możemy podawać z dresingiem z jogurtu i ziół lub z sosem Sriracha- w wersji na ostro.

3. Kolorowa sałatka.
Wygląda niepozornie, ale naprawdę jest dobrą opcją na śniadanie i bez problemu można zaspokoić nią apetyt.

  • sałata,
  • pomidorki cherry,
  • awokado,
  • ogórek,
  • ziarna (ja użyłam słonecznika)
  • sól, pieprz (najlepiej cayenne, ale może być zwykły)

Rwiemy sałatę na kawałki (krojenie sprawia, że staje się gorzka) i dorzucamy do niej rozkrojone na pół pomidorki. Dodajemy pokrojonego ogórka i kilka plastrów awokado, które doda sytości naszej sałatce. Doprawiamy do smaku i posypujemy ziarnami. Danie możecie podrasować sosem musztardowo- miodowym. Wystarczy łyżkę musztardy zmieszać z taką samą ilością miodu i rozcieńczyć odrobiną oliwy z oliwek. Sałatkę można serwować ze świeżym pieczywem lub tostami.

 

 

Mam nadzieję, że któryś z przepisów zagości na Waszym stole lub zainspiruje do stworzenia czegoś nowego. Zapraszam do wyrażania opinii w sekcji komentarzy.

Do zobaczenia i smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.